Maandag 12 november El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Maandag 12 november El Calafate - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Maandag 12 november El Calafate

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

12 November 2018 | Argentinië, El Calafate

Om 4.15 ging de wekker. En om 5 uur stond onze chauffeur er al. Diezelfde leukerd als ons van het vliegveld had gehaald bracht ons ook weer weg. Gezellig zitten kletsen onderweg. We kwamen op het vliegveld aan en er was gewoon niemand. Niks. Noppes. Nada zoals ze hier zeggen. Dan ga je ineens aan jezelf twijfelen. Maar, je gaat het niet geloven, deze eerste vlucht van alle binnenlandse vluchten die we gehad hebben ging op tijd weg!!! 33% goed. Het enige wat een beetje raar gezicht was is dat er een grote vogel ergens met zijn kop tussen de kleppen van de vleugel terecht is gekomen. Die kleppen deden het nog wel, die vogel niet meer. In de lucht waren de wolken zo bijzonder en de kleuren zo mooi, ik werd er even stil van en heb daar erg van genoten. Ook nu weer veel turbulentie. Op het vliegveld van Buenos Aires even ontbeten en er was maar 1 gate wijziging en een half uur vertraging. Dus dat viel mee. We zaten apart van elkaar, ik zat naast 2 Duitsers. Opel heeft gelijk, Duitsers maken geen grappen. Jesses, wat een stel stuggerds. Oke, dus deze vlucht ging ook goed, 66%. Toen ook beide koffers nog van de band rolden begon ik te lachen en dat doe ik nu nog. 100%! Ze kúnnen het dus wel. Ik heb nu pas het gevoel dat de vakantie echt begonnen is. Misschien omdat we nu 12 dagen zelf de baas zijn en het ritme bepalen. We hebben de huurauto opgehaald, een mooie ruime witte Toyota (erios?) Nadat Ruud 623 keer zijn handtekening had gezet konden we rijden. Met die mooie nieuwe Tomtom (haha) Het hotel is een boutique lodge op een berg met uitzicht op het meer. We slapen hier 1 nachtje en gaan morgen door naar El Chaltèn om daarna hier weer terug te komen. Leuke mensen ook hier, enthousiast en betrokken. We zijn het dorp ingelopen. Wát gezellig! Een beetje het Canada gevoel, skigebied, robuuste lodge achtige gebouwen. Top! We hebben werkelijk heerlijk gegeten en zijn daarna terug geklauterd naar het hotel.
Ik ga zo wat foto’s van gisteren toevoegen. Heb je nog wat te kijken als je dat leuk vindt. Tot morgen!

• 13 November 2018 - 03:33

Janny:

Mooie foto's prachtig die walvis en pinguïns.
    Gelukkig dat alles goed ging en dat jullie nu zelf alles kunnen bepalen zonder stress. Nogmaals geniet ervan.

• 13 November 2018 - 05:07

Janneke:

Wat mooi de foto's, geniet ervan xx

• 13 November 2018 - 08:18

Monique:

Zooo blij voor jullie dat alles goed is gegaan met de vluchten!
    Wat schattig die pinguïns. En die walvissen indrukwekkend hoor.
    En jullie saampies zooo lief.
    Geniet vandaag xx

• 13 November 2018 - 10:36

Stef:

Na zoveel hectiek kan een beetje saai oh zo lekker zijn........

• 13 November 2018 - 17:32

Jeanneke :

Wat heerlijk om te lezen en te zien hoe jullie genieten! Kijk uit naar het volgende verslag! X

• 18 November 2018 - 10:35

Virginia :

oh wat genieten jullie.en ik lees je verslag ,in achteruit vorm,dus weet wat jullie nog krijgen haha maar dat weten jullie inmiddels ook.