Woensdag 14 november El Chaltén - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Woensdag 14 november El Chaltén - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Woensdag 14 november El Chaltén

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 November 2018 | Argentinië, El Chaltén

Gisteren waaide het erg hard maar vannacht guurde het gewoon. Dan lig je extra lekker in je bedje. Na niet zo’n spectaculair ontbijtje zijn we even gaan tanken bij de enige benzinepomp in 200km omtrek. Het regende best hard maar achter de berg klaarde het iets op. Eerst maar koffie dan. In een soort houten hutje bleek een supergoed bakkertje te zitten waar we een bakkie hebben gedaan. Met nog maar een beetje regen zijn we een wandeltocht gaan maken. Man man. Ik dacht dat ik een vorm van conditie had. Echt niet!! Het hijgende hert, de zwetende zebra en de tufloze tijger (is yogataal) kwamen allemaal voorbij. Gelukkig kwam het vrij snel weer goed. We liepen naar een meertje maar omdat we nieuwsgierig waren liepen we iets verder en werden getrakteerd op een prachtig zicht op een gletsjer. Dat duurde niet heel lang want het begon op de bergtop te sneeuwen. Dus het zicht was ook zo weer verdwenen. Op een omgevallen boomstam hebben we het lekkerste croissantje ooit gegeten. Toen we terugliepen hebben we weer veel bijzonders voorbij zien komen ook. Hihi. Een aziatische dame trok gewoon een geblokt tafelkleedje uit haar rugzak, allemaal bakjes, pakjes en zakjes en dekte voor zichzelf een rotsblokje. Smakelijk! Toen kwam er een backpacker voorbij die had een goed gevulde bananendoos op zijn rug, creatief bevestigd met van die ouderwetse spinnen die wij vroeger om onze schooltas deden achterop de fiets. Uiteraard veel andere wandelaars in de meest bijzondere creaties gezien. Erg leuk! Veel vogels gezien (ja ook rare) maar een koppeltje papagaaitjes die tegen elkaar aan zaten te schuren waren veruit het leukst. Terug van de wandeling begon het te hozen. Gelukkig konden we even schuilen in de auto. Eenmaal weer droog begonnen we aan onze volgende wandeltocht. Dat was een lastige. Langs ravijntjes, over rotsblokken klimmen en m.b.v. een daar bevestigde ketting maar zien dat je ergens overheen kunt klauteren. Ik heb daar geen uitgesproken talent voor zeg maar. Dus toen het ook tijdens deze loop begon te regenen, en de berg die we als beloning voor deze barre tocht zouden gaan zien in de nevel terecht kwam, besloten we om te keren. Dat bleek de juitste beslissing. Er kwam een bak sneeuw aan. We zijn een “biergarten” op gaan zoeken voor een happie en een snappie.
Daarna even naar het hotel. Het regende weer. Het dak van het hotel heeft geen dakgoten dus het water druipt zo van het dak af. Tenminste, eerst werd het een ijspegeltje en die brak dan af. Hoedan? Waar komt ineens die kou vandaan? Gisteren zat ik in mijn t-shirt op een terras. We hebben net in het dorp nog een borreltje gedronken en gaan zo lekker douchen en de boel inpakken zodat we morgen direct na het ontbijt kunnen vertrekken. Ik vind deze plaats niet heel erg spannend of gezellig. Ik had ook veel meer verwacht van het “wandelparadijs” wat ze de toeristen beloven. Desalniettemin goed dat we het gezien en beleefd hebben. En morgen weer doorrrrr.....
Kuzzie!

• 15 November 2018 - 07:24

Janny:

Jammer van het slechte weer dat is niet gezellig klimmen.
    Gelukkig toch nog van alles gezien.
    Hoop dat je morgen beter weer is.

• 15 November 2018 - 11:15

Monique:

Wat een leuke papegaaitjes! Schattig houten
    huisje. Kon je daar poepie machen? Haha.
    Jammer van het slechte weer maar goed
    dat jullie terug zijn gegaan. Kan erg glad worden
    als het regent. En dan langs ravijn is niet fijn!
    Hoop dat het weer vandaag wat beter is!
    Xxx

• 18 November 2018 - 10:19

Virginia:

jullie kunnen wel mee doen aan dat tv progamma de gevaarlijkste wegen v de wereld.kijken jullie wel uit,ja natuurlijk heel verstandig teruggegaan.