Zaterdag 10 november Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Zaterdag 10 november Puerto Madryn - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Zaterdag 10 november Puerto Madryn

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

10 November 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

Pfff.....het is even niet heel leuk vandaag. Dus als je geen zin hebt in een ietwat narrig verhaal zou ik vandaag het verslag lekker overslaan. I don’t blame you, haha.
We waren om 6.00 uur op het vliegveld, inchecken, mevrouw uw koffer is te zwaar u moet bijbetalen. Dat klopt, wist ik, geen probleem. Dus loket A, betalen. Naar loket B want wij zouden alle gemaakte kosten terug krijgen als we bonnetjes hadden. Hadden we. Meneer hard aan het rekenen en stempelen, naar loket C. Bij loket C ontdekken we dat ze ons maar de helft van de kosten gaan vergoeden. No way Gosee. Terug naar start, loket B. Ruzie maken. Toezeggingen. Terug naar loket C. Zucht. Inmiddels vijf kwartier verder, rennen om door de controle te gaan. Pling. Vlucht vertraagd. Pling. Gate gewijzigd. Pling. vlucht nog meer vertraagd, enz enz. Dus twee en half uur vertraging en 3 gate wijzigingen. Geeft niet. Gaan we ontbijten. Ik kijk ff op de boardingpass zie ik een andere naam in plaats de mijne, ander stoelnummer, WTF een hele andere bestemming!! 3 uur verder vliegen zeg maar. Hup. Naar een balie. Ja, dat was een foutje....hoop uitzoekelarij, nieuwe boardingpass. Ja, maar, wat als de koffer zoekt raakt, ik heb dus niet het juiste bewijs. Kwam goed. Hmmhmm. Oke. Ben je nog niet afgehaakt? Dan vertel ik verder. We gaan de lucht in, onweer, regen, bliksem. Dat geeft luchtzakken en turbulentie. Geen probleem. Maar toen sloeg de bliksem in de vleugel. Ruud keek er zo op, trouwens zowat iedereen want het was een klein vliegtuig. Er ontstond een enorme vuurbaal en een sterrenregen aan vonken. Ruud dacht écht dat het vliegtuig in de fik stond. En een man of 30 dachten dat ook en begonnen te gillen. Paniek! Dat was geen fijn moment. Gelukkig bleek alles in orde. Maar er was een enorme spanning aan boord. We landen, de zon breekt door, je denkt, het komt inderdaad goed. Maar nee, de koffer was kwijt. Inderdaad, die van de bijbetaling/foute naam. En het vliegtuig zou doorvliegen naar een andere bestemming. Gisteren moesten we ook al naar de reclamatie balie voor onze koffers, die had ze snel getraceerd. Nu werd dat een ding. Inmiddels was ik behoorlijk boos en vooral gefrustreerd. Kan nou gewoon niemand zijn werk goed doen?? Giga rij, maar ik ben overal voorgekropen en ben vol blijven houden dat ze als de sodemieter in het bagageruim naar mijn koffer moesten zoeken. Die dame regelde dat. En ja hoor.....mijn koffer zou lekker doorgevlogen zijn naar de volgende bestemming. Godzijdank heeft ze hem net op tijd kunnen onderscheppen. Heb haar een enorme dikke knuffel gegeven en moest ff 2 minuutjes janken. Toen was ik er weer. Ruud bleef gelukkig coninue heel rustig en beheerst. Goed setje zo.
Ben je nog steeds aan het lezen? Haha, het laatste stukje komt eraan. De transfer ging goed. Jeeejjjjj. Leuke vent. Het hotel is prachtig! Jeeejjj! De huurauto ophalen was wat lastig want het kantoor van Alamo was gesloten. Om 3 uur, om 5 uur en om 6 uur. Veel telefoontjes, geen resultaat. Maar zowaar, half zeven kwam meneer opdagen. VW golf gehuurd, kreeg een oude Fiat Palio mee. Ruud liep met die man om de auto voor het schaderapport en hij bleef maar schrijven. Ruud ziet alles, haha. Grote voordeel, we kunnen er vrijwel geen schades meer bij maken. Maar laat ik de goden niet verzoeken. Nu zitten we even op de kamer, we gaan zo eten en morgen op pad. Het plan is de noordkant van het eiland te gaan zien en een whalewatch tour. Dan is dat wat er over is van twee en halve dag in de planning. Maar als morgen nou een topdag wordt hoor je mij niet langer klagen. Deal?

  • 11 November 2018 - 01:34

    Arina :

    Zoals je altijd zegt buuf: het komt goed schatje . Hopen op een mooie dag.

  • 11 November 2018 - 03:44

    Janny:

    O wat een drama en dan die onweer met het vliegtuig.
    Gelukkig is het goed afgelopen en veilig geland.
    Nou ik hoop ook dat jullie morgen een leuke dag hebben en lekker genieten kusjes xxx

    ..

  • 11 November 2018 - 04:33

    Marit:

    OMG!!

  • 11 November 2018 - 05:50

    Jessica:

    Hahaha ik lees jullie verhalen elke dag maar nu moet ik toch echt even reageren hahah. Wat een ellende!! Alles wat mis kan gaan heb je wel gehad in 1 dag. Morgen lekker weer genieten! Ik weet zeker dat het weer een mooie dag word. Heel veel plezier!! Xx

  • 11 November 2018 - 06:06

    Monique:

    Pfff wat een drama allemaal!
    En die bliksem in die vleugel gadverdamme.
    Het wordt vandaag vast een hele mooie dag
    vandaag! Xx

  • 11 November 2018 - 06:59

    Jolanda:

    Heftige gebeurtenis !!! Word het nu alleen nog genieten!!

  • 11 November 2018 - 06:57

    Bart:

    Bedankt voor al die boeiende verhalen als je er aan begint kan je niet meer stoppen zoals ook bij het het verhaal met waarschuwingen hopen dat het verder beter gaat en jullie kunnen genieten

  • 11 November 2018 - 07:14

    Ann De Man:

    Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen! Hopelijk een mooie dag vandaag!

  • 11 November 2018 - 08:25

    Bruce:

    Ben nu even wat reisverslagen aan het lezen, liep wat achter.
    Leuk om zo meegenomen te worden tijdens jullie avonturen, dat zijn het zeker, vooral nu ik dit verslag heb gelezen

  • 11 November 2018 - 11:32

    Maaike:

    Jeetje Chris wat een toestand! Daarentegen is het wel vermakelijk en boeiend om te lezen

  • 11 November 2018 - 16:16

    Hans:

    Bliksem inslag en vuurbal bij de vleugel...
    Ik had het zuurstofmasker al uit die klep getrokken!
    Heftig hoor.
    Volgens mij hebben jullie serieus een Braziliaanse vuurdoop doorstaan.
    Ik hoop voor jullie dat de volgende dagen wat saaier worden ;-}

  • 13 November 2018 - 17:42

    Silvo:

    VAKANTIE

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 19626

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 27 November 2018

Argentinie 2018

27 Oktober 2011 - 29 November 2011

Canada2011

Landen bezocht: