Iguazu 7 november - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Iguazu 7 november - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Iguazu 7 november

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

07 November 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

Nog even over gisteravond.....onze dinnershow in Brazilië. Ik had al spijt op het moment dat ik binnenkwam.....In de bus drukten Ruud en ik de leeftijd al behoorlijk. Het was behoorlijk krom, grijs, en antiek. Ik schat zo’n 1000 man in een enorme zaal met zo’n soort buffet waar rijen dik staan te wachten om een gelatine drilpuddinkje te scoren. En allemaal een rooie, haha. Ruud en ik hebben nauwelijks gegeten maar onze tafelgasten bléven laaien. Bijna genant. De show was voor de helft goed en mooi. Tangoshow was prachtig. En 1 danser was zó goed!! Maar wat een toestand. Daar had onze chauffeur ons mooi een beetje misleid, de bandiet. Al met al hebben we samen ontzettend gelachen. En Ruud mocht op de foto met zo’n Brasilera in een gliitterstring en drie glimsteentje op haar fraaie borsten geplakt. Hij heeft sinds zijn nieuwe motor niet meer zo blij gekeken. Haha.

Vandaag zijn we naar las cataratas geweest, ofwel de Iguazu watervallen aan de Argentijnse kant. Er is een soort wedstrijd van “wie heeft de grootste” tussen Canada/USA (Niagara, de breedste) Zuidafrika (Victoria, de hoogste) en Argentinië/Brazilië ( Iguazu, de grootste) aan de gang. Het zijn 270 tot 300 watervallen , afhankelijk van het weer, en ze vallen 82 meter naar beneden over een breedte van 2.7 km. Ik kan je zeggen, het is enorm indrukwekkend!! Het grote verschil met Niagara is dat je hier de echte natuur er omheen ziet en ervaart. Er vliegen een soort zwaluuwtjes af en aan, dwars door de waterval heen, omdat ze achter die waterval hun nestje bouwen om het zo te beschermen tegen andere (roof) dieren. Prachtig gezicht. Hier ook weer zo ontzettend veel vlinders, maar niet alleen die gele en oranje, ook bijzondere soorten. Blauw met zwart zo groot als Ruud zijn hand. Ruud had een mooie vlinder op zijn fototoestel en dat beestje wilde er mooi nooit meer af. Wat we ook volop hebben gezien zijn die beestjes waarvan we gisteren dachten dat “het”. een miereneter was. In het echt zijn het coatíes, het Argentijnse wasbeertje. En ze zijn inmiddels zo verpest door toeristen die ze voeren dat ze helemaal niet meer schuw zijn. Sterker. Een dame zette even haar beker koffie op tafel om iets te pakken. Te laat. Die coatie klom op tafel, tikt die beker koffie om, springt van tafel af en dronk zo zijn ochtend koffietje van de grond. Die dame beteuterd achterlatend. En balend, want iets bestellen duurt in dit park wel een minuut of 20. Jammer joh!
Veel mooie vogels gezien ook, 1 soort bouwt een nest als een soort hangende waszak om er zo voor te zorgen dat de toekans er niet op kunnen landen om de eieren te roven. Helaas geen toekan gezien, daar moeten we denk ik gewoon voor naar van der Valk.
Afijn. We hebben 3 wandeltochten gemaakt waarbij we de grootste en meest indrukwekkende watervallen van bovenaf hebben gezien, maar nog mooier, vanaf beneden. Wat een prachtig gezicht. De andere wandeltocht liet andere watervallen zien. Ook mooi. Ruud plaatst zo wat foto’s zodat jullie kunnen meegenieten. Tijdens de route kwamen we ook veel aapje tegen. Het zijn cappucijnaapjes maar ik weet dat ik het anders moet schrijven alleen weet ik niet hoe (twee borrels en ik ben ook niks meer waard he?!) De baas van die aapjes was zó lelijk en eng. Maar verderop zagen we allemaal moeder en baby aapjes aan het stoeien en rollebollen. Daar kan ik wel uren naar kijken. Slingeren aan de lianen, uit bomen vallen, tikkertje spelen. Te leuk!!! Triest vind ik het trouwens wel dat die ontzettend mooie natuur vol ligt met plastic flessen en verpakkingen. Ik zag aapjes dat pakken en opeten. Die gaan dat niet overleven natuurlijk. #indeprullenbak!
Nu zitten we in de schemer bij het zwembad, lounge muziekje op, Ruud Ajax op de telefoon (hoe klopt dit niet in het plaatje?) , ik aan dit verslag tikken, bakkie erbij. En zo lekker eten hier. Morgen naar de Braziliaanse kant van de watervallen. Ben benieuwd hoe dat zal zijn. Hasta manana!

Verrassing voor de deur :-) Zie foto!


  • 07 November 2018 - 22:35

    Sanne:

    Wat super leuk geschreven chrissie!
    Dikke knuffel

  • 08 November 2018 - 04:07

    Janny:

    Nou jullie maken wat mee.
    Leuk die fotos erbij prachtig

  • 08 November 2018 - 05:12

    Ann De Man:

    Zo! Met al dat gewandeld en niet eten komen jullie hartstikke slank terug! Leuk verhaal weer!

  • 08 November 2018 - 05:52

    Monique:

    Wat bijzonder die vlinders, lijkt mij
    zo gaaf om te zien. Dat beest voor de
    deur dat hoeft voor mij niet ieuwwww!
    Mooiii die watervallen. Moest je niet
    spontaan plassen van dat gekletter?
    Veel plezier xx

  • 08 November 2018 - 06:11

    Hans:

    Gelukkig sta ik nog in het emaillijstje. Wat een indrukwekkende reis maken jullie weer. Mis wel de foto van Ruud met de glitterdame ;-)

  • 08 November 2018 - 13:10

    Bart:

    Laat van der valk nou net zijn toekan s hebben weggehaald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 25 Aug. 2011
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 19660

Voorgaande reizen:

03 November 2018 - 27 November 2018

Argentinie 2018

27 Oktober 2011 - 29 November 2011

Canada2011

Landen bezocht: