Iguazu 6november - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Iguazu 6november - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Iguazu 6november

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 November 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

Vanmorgen om 6.30 stond de taxichauffeur klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Die chauffeurs worden volgens mij geselecteerd op zangkwaliteiten want ook in deze taxi werd er weer meegezongen. Hotel California deze keer. En wij zongen lekker mee. Zo krijg je toch een band, haha.
De koffers zijn te zwaar voor de binnenlandse vluchten dus ik moest bijbetalen. Dan sturen ze je naar een loketje ergens anders. Maar weglopen is er niet bij want pas na betaling printen ze een boardingpas voor je. Best slim.
Tijdens het wachten zat ik even naar het vliegtuig te staren. Flap. Klapt er ineens een raampje open van de cockpit. Net als vroeger de ramen van een oude eend. Kruipt Co (piloot) eruit met een flesje water en een poetsdoek, even de voorruit schoonmaken. Huh??? Vond het super grappig. De vlucht ging prima en in Iguazu is er maar 1 landingsbaan. Er is überhaupt maar 1 baan trouwens. En 1 bagageband. Chaos alom als er dan ineens een vliegtuig vol toeristen leegloopt. Maar dat heeft ook zijn charme.
Ruud werd meteen aangevallen door een groot raar insect. Hihi. Echt wat voor hem (not) In de bus op weg naar het hotel gebben we honderden maar dan ook honderden vlinders gezien. Soms was het net alsof er grote gele en oranje snuuewvlokken op de voorruit belanden. Langs de weg zagen we waarschuwingsborden. Het plaatje was een soort kruising tussen een wolf en een grote leguaan. Ofzo. We hebben “miereneten” goedgekeurd.
Ik zit nu te typen en er loopt gewoon een mega leguaan over ons terrasje heen, dus dat.....
Afijn. Ook een groot waarschuwingsbord dat er jaguars voorkomen. Hmmhmm. Die beesten zijn zo zeldzaam, die gaan écht niet in de buurt van de maffe toeristen zitten. Maar zo’n bord staat wel heel spannend natuurlijk.
Op weg naar het hotel vertelde onze niet zingende chauffeur Cesar dat het land zo’n 600 hectare beslaat waarvan er 300 voor het toerisme is en 300 voor de indianen. Ik heb gezien hoe zij wonen. Wat een armoe. Onze lodge is een soort eco ding met allemaal houten paadjes, een echte rotonde in het midden (en uiteraard liep ik als vrouw ook verkeerd de eerste keer) en het is klein maar schoon en prima. Wifi is nog beter dan in de stad trouwens. Hele leuke mensen bij de receptie. Eentje doet aan zelfscholing en leert Nederlands adhv muziek van Guus Meeuwis en Monique Smit (beetje jammer) Maar hij spreekt het echt goed. We hebben hen ook stroopwafels gegeven en allemaal zeiden ze “lekkerrrr” toen we ze net zagen. Hadden ze opgezocht op internet. Leuk toch?
De chauffeur van vanmiddag, Cesar, heeft ons uitgenodigd mee te gaan naar Brazilie vanavond voor een dinnershow met latijns amerikaanse muziek en dans. Dat gaan we doen. Ik heb nog nooit mijn paspoort mee hoeven nemen voor een avondje uit. Ben erg benieuwd.
We zijn net met een taxi in het dorpje gaan kijken. Dat was niet heel veel, maar leuk gezien te hebben. Morgenvroeg gaan we naar de watervallen aan de Argentijnse kant. Droge kleren mee en ik ga achter Ruud lopen de hele dag (want slangen) Rrrrrrr
Ik zal morgen vertellen hoe de avond is geweest en hoe we de watervallen vonden. Dikke kus allemaal xxx

• 07 November 2018 - 04:11

Janny:

Het verslag is weer geweldig maar hadden jullie een koffer met stroopwafels
    Leuk dat de chauffeur jullie uitnodigde voor een feest. Gezellig hoor

• 07 November 2018 - 06:20

Chris:

Haha, ja! Dat doet het altijd goed in het buitenland. Nu nog 1 pak.

• 07 November 2018 - 17:33

Ann:

Gaaf! En gelukkig nog al je bagage!

• 10 November 2018 - 07:52

Silvo:

Klopt allemaal weer volgens planning