Buenos Aires 4 nov - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu Buenos Aires 4 nov - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Ruud Marshall - WaarBenJij.nu

Buenos Aires 4 nov

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 November 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Alles verliep buitengewoon vlotjes op Schiphol. Het vliegtuig zat afgeladen vol met vele nationaliteiten en zou vanaf Buenos Aires nog doorvliegen naar Santiago in Chili. De vlucht duurde een dikke 14 uur, waarvan we er zeker 8 uur met turbulentie hebben gehad. Ken je dat, zo’n achtbaangevoel in je buik? Dus dat. Eenmaal op het vliegveld stond er een chauffeur voor ons klaar om ons de 40km naar ons hotel in de stad te brengen. Hij sprak net zo goed Engels als ik Spaans (wat behoorlijk kansloos is) maar hij zette een cd met Argentijnse tranentrekkers op en zong lekker mee. Hard en vals, dat dan weer wel. Afijn, net hotel met sjaggie ontvangst. Jammer. Koffers neerrgezet en op pad. We wilden een metro kaartje kopen maar dat lukt niet met euro’s of dollars. En het is zondag. Alle banken dicht. Pinautomaat opzoeken, die het doet dan.....eindelijk gevonden, dan pin je €50 en moet je bijna €10 kosten betalen. Bandieten!!! Maar goed, wat moet je?
Het was vandaag erg warm, korte broek aan en gaan. We hebben 15 km gelopen en veel gezien. We zijn naar San Telmo geweest naar een enorme markt (San Pedro) , er traden dansgroepen op, er waren allemaal stands met eten en kraampjes met handgemaakte spulletjes (een gevingerhaakte bikini) Ook zaten er muzikanten tango muziek te spelen, maar helaas geen tango dansend mensen erbij. Bij het presidentiele onderkomen begon een man van de “VVV” me allerlei tips te geven. Op het moment dat hij begon te praten wist ik al het geld ging kosten. Hij wilde wel graag €20 ontvangen voor het geel arceren van de al aanwezige bezienswaardigheden op de kaart. Hij moest het met €10 doen. En door. In de cathedraal was een mis bezig, heel indrukwekkend. We hebben er kaarsjes aangestoken voor degenen die ons lief zijn en op weg naar buiten kwamen we langs het biechthokje waar een priester zat. En een hele rij wachtende dames stond....alleen maar dames....#hoezodatdan? We zijn naar Puerto Madero gelopen, een oud havengebied vol oude pakhuizen en industriele gebouwen die nu allemaal opgepimpt en omgebouwd worden naar een hippe trendy buurt. De hijskranen en takels hebben ze laten staan voor de sjeu, en een oude driemaster ligt voor een hypermoderne brug. Het is goed gelukt oud en nieuw te mixen, want rete gezellig. Veel terrasjes, veel reuring. Fietsen, skaten, flaneren en dan vooral veel heren met ontbloot bovenlijf. En nee, dat is bij de meeste heren een typisch geval van “jammer” of “ doe maar niet”. We hebben heerlijk gegeten, en zijn daarna langs een aantal mooie pleinen vol imposante gebouwen gelopen. Er kwam nog een bus voorbij vol supporters van Boca Juniors, die hun aardsrivaal El Tigre met 4-1 hadden verslagen. Ze hingen luid zingend en feestend uit de raampjes en het dak. Daar moest op gedronken worden.
We zijn met de metro terug naar het hotel gegaan en gaan zo op het dakterras een borreltje doen. Morgen fietsen met een gids. Zin in! Hasta manana!

• 05 November 2018 - 03:53

Maaike:

Dat klinkt nu al geweldig!!! Geniet!!

• 05 November 2018 - 04:28

Janny:

Hoi jullie hebben al veel meegemaakt en gezien in 1 dag.
    Veel plezier met jullie fiets tour.

• 05 November 2018 - 05:58

Hans:

Was bijna vergeten hoe leuk jouw reisverslagen lezen. klinkt als een goed begin van een mooie reis.
    Geniet ervan.

• 05 November 2018 - 06:34

Marit:

En dat is nog maar 1 dag! Leuk om jullie verhalen te lezen!

• 05 November 2018 - 07:28

Monique:

Dat is al een hoop wat jullie gedaan en gezien hebben.
    Zo leuk als jij schrijft, ik zie het allemaal voor me

• 05 November 2018 - 07:48

Stef:

Wat leuk. Hoe stond je zo'n gevingerhaakte bikini? :-)
    Veel plezier.....

• 05 November 2018 - 09:58

Klara :

Wat leuk om te lezen wat jullie zoal meemaken daar. Heel veel plezier en neem zeker tangolessen in stijl close embrace.

• 05 November 2018 - 14:41

Yvonne:

Veel plezier en leuk om jullie te volgen. Geniet ervan